Tegreen Gustaf 1930 1940 Disney Concept Art by Par Gustaf Tenggren
Példa a koncepcióterv munkafolyamatára (kék), majd a 3D-s modellezésre (piros), a 3D-s modellezésre való hivatkozás és inspiráció a koncepcióművészet általános használata
Koncepció művészet egy formája ábra alatt használt ötlet közvetítésére szolgál filmek, videójátékok, élénkség, képregények, vagy más adathordozó, mielőtt a végtermékbe kerülne. A koncepcióművészet általában a médiatermékek fejlesztésének ösztönzésére szolgáló világépítő alkotásokra utal, és nem azonos a vizuális fejlesztőművészettel, bár gyakran összekeverik őket.
A koncepcióművészetet többféle iteráció révén fejlesztik. Számos megoldást tárunk fel, mielőtt rátérnénk a végleges tervre. A koncepcióművészetet nemcsak a munka fejlesztésére használják, hanem a projekt előrehaladásának bemutatására az igazgatók, az ügyfelek és a befektetők számára. Amint a munka kifejlesztése befejeződött, a koncepcióművészet átdolgozható és felhasználható reklámanyagokhoz.
Történelem
A "koncepció művészet" kifejezést a Walt Disney Animációs Stúdiók már az 1930-as években.[ane] A koncepcióművész olyan egyén, aki vizuális tervet készít egy még nem létező tárgyhoz, karakterhez vagy területhez. Ez magában foglalja, de nem kizárólag, a filmet, az animációt és újabban a videojáték-gyártást. Konceptuális művésznek lenni elkötelezettséget, jövőképet és a szerep egyértelmű megértését igényli.[2]
A koncepciós művészre csak az előzetes alkotásokra lehet szükség, vagy egy kreatív csapat tagja lehet, amíg a projekt megvalósul. Bár szükség van egy képzőművész készségére, a koncepciós művésznek szigorúan kell dolgoznia. határidők a minőségben grafikus. Egyes koncepcióművészek képzőművészként, ipari tervezőként, animátorokként vagy akár speciális effektusok művészeként indulhatnak. Az ötletek értelmezése és megvalósítása az, ahol a koncepcióművész egyéni kreativitása a legnyilvánvalóbb, de a téma gyakran nem áll ellenőrzésük alatt. Sok koncepciós művész stúdióban vagy otthonról dolgozik szabadúszóként. A stúdióban való munkavégzés előnye a megállapított fizetés. A videojátékokban dolgozó koncepciós művész átlagos fizetése 60 000- 70 000 dollár évente, bár sokan ennél jóval kevesebbet vagy többet keresnek.[3]
Anyagok
A koncepcióművészet elfogadta a digitális használatát technológia. Raszteres grafikus szerkesztők mert digitális festészet könnyebben elérhetővé váltak, valamint olyan hardverek, mint pl grafikus táblagépek, hatékonyabb munkamódszereket tesz lehetővé. Ezt megelőzően tetszőleges számú hagyományos közeg, mint pl olajfestmények, akril festékek, markerek és ceruzák használva voltak. Számos modernistic festékcsomag úgy van programozva, hogy szimulálja a szín keveredését, ugyanúgy, ahogy a festék elkeveredne a vásznon; a hagyományos médiában való jártasság gyakran kiemelkedő fontosságú ahhoz, hogy a koncepcióművész képes legyen festészeti szoftvereket használni. A koncepcióművészek számára népszerű programok közé tartoznak Photoshop és Corel Painter. Mások közé tartozik a Manga Studio, a Procreate és ArtRage. A legtöbb koncepciós művész a könnyű szerkesztés és a gyorsaság miatt vált digitális médiára. Sok koncepciós munkának szűkös a határideje, amikor nagyon csiszolt darabra van szükség rövid idő alatt.
Témák
A koncepcióművészetnek mindig sok témát kellett lefednie, mivel ez volt az elsődleges közeg filmplakát kora óta Hollywood, de a két legszélesebb körben lefedett terület tudományos-fantasztikus és fantázia.[ idézet szükséges ]. A videojátékok gyártásában való közelmúltbeli növekedése óta a koncepcióművészet kiterjedt a műfajokra, a fantáziától a reálisig, a végső eredménytől függően[iv] [ idézet szükséges ]
Stílusok
A koncepció művészete a stilizált nak nek fotorealisztikus az IP igényeitől függően. A projekten dolgozó művészek gyakran nagy forgalmat produkálnak a produkció korai „kék ég" szakaszában. Ez az értelmezések széles skáláját kínálja, a legtöbb formában vázlatok, sebességű festékek, és 3D-s felülfestések. Későbbi darabok, mint pl matt festmények(a fénymosáshoz hasonló technika) a lehető legreálisabban készülnek. A koncepciós művészeknek gyakran alkalmazkodniuk kell a stúdió stílusához, amelyre bérelik őket. A koncepciós művésznél több stílus előállításának képességét értékelik.
Példa a robot és a mark és a tinta felvázolt koncepciójára. Az egyszerű vázlatok ugyan útmutatásként szolgálnak a kreatív folyamat során
Szakosodás
Számos koncepcióművészeti generalista van, de sok specializált koncepcióművész is. A különféle szakterületek közé tartozik, de nem kizárólag, a karakterek, valamint a lények, valamint a környezetek, vagy akár az iparral kapcsolatos tervek megfogalmazása. A szakosodást jobbnak tartják a szabadúszók számára, mint a koncepciós művészeket, akik házon belül akarnak dolgozni, ahol a rugalmasság kulcsfontosságú. A művészet alapjainak ismerete, például anatómia, perspektíva, színelmélet, a tervezés és a világítás elengedhetetlen minden szakterülethez.
Lásd még
- Ábra
- 3D modellezés
- Építészeti megjelenítés
- A művész benyomása
- Matt festés
- Storyboard
- Koncepció autó
- Digitális festészet
Hivatkozások
- ^ Tengrenn, Gustaf. "1930/1940 Disney Concept Art by Gustaf Tenggren". Ufunk. Fabien Bouchard. pp. www.gustaftenggren.com. Archiválva innen: az eredeti 2015. március 15-én. Lekért Szeptember 25 2014.
- ^ Kedves, Kevin. "Milyen koncepciós művésznek lenni: Interjú Jake Collingével". www.cgspectrum.edu.au. Digitális Művészeti és Animációs Főiskola. Lekért November 20, 2018.
- ^ Severson, Dana. "Fizetés kezdete a videojátékok koncept művészének". Hearst Newspapers, LLC . Lekért Október 9, 2017.
- ^ Stefyn, Nadia. "Hogyan válhatunk konceptuális művészré | Tyler James, a Blizzard művésze megmagyarázza". www.cgspectrum.com . Lekért 2020-10-25 .
Külső linkek
Média kapcsolatos Koncepció művészet a Wikimedia Commonsnál
Source: https://wikihuhu.top/wiki/Concept_art
0 Response to "Tegreen Gustaf 1930 1940 Disney Concept Art by Par Gustaf Tenggren"
إرسال تعليق